Hoky-Poky

Performance - Galerie Gugging

Performance Müller-Divjak-Schlögl

MÜLLER – DIVJAK – SCHLÖGL (Institut für Ritualkultur)

Preview: “navratils künstlergästebuch”
(Galerie Gugging, 21.11.2017)

Im Rahmen der Performance des Künstlertrios Jeanette Müller, Paul Divjak und Wolfgang Schlögl (aka Institut für Ritualkultur) erfährt die limitierte Edition der Sorte „Grüner Veltliner – Alte Reben“ (Weingut Karasek) ihre Verwandlung von Wein in Kunst. In die „Zauberzeremonie“ schreiben sich interkulturelle Praktiken sowie kunstgeschichtliche Referenzen ein; das Buch der Bücher für die mystische Hommage bildet „navratils künstlergästebuch“.



Studies & Evocations

Performance - Kunsthalle Graz

"Studies & Evocations", Performance, Paul Divjak & Wolfgang Schlögl

©Arnold Reinisch / Kunsthalle Graz

“Oh beauty before us,
beauty behind us,
beauty to our right,
beauty to our left,
beauty above us,
beauty below us …
We are on the pollen path again …”

A performative requiem for a deceased bee colony: Paul Divjak & Wolfgang Schlögl, the two gentlemen bee pop-shamans are back and connecting with the magical world of the honey bee. – A piece in which Monsanto meets spirituality, and Beuys „Honigpumpe“ keeps on vibrating as a reference somewhere in the back of the audience´s minds.

*
Paul Divjak und Wolfgang Schlögl (aka I-Wolf) treten als Bienenbotschafter auf und laden zu einer multimedialen performativen Inszenierung. Mit ihrer Performance nehmen sie eine quasi rituelle Anrufung verstorbener Bienenvölker vor und vermessen den Raum zeremoniell. Dabei oszilliert ihre Haltung zwischen wissenschaftlich/technologischen Annäherungsmodellen und archaischen Methoden zur Herstellung gemeinschaftlicher (Grenz)-Erfahrungen.


Echoes of Past …

Performance @AIL - Angewandte Innovation Lab

Echoes of Past, Present, and Future: Studies in Time, Space and Sound
Sound art / performance, 2015 – Paul Divjak & Wolfgang Schlögl aka Team Tool Time
Commissioned for: AIL – Applied Innovation Lab, University for Applied Arts, Vienna

“Entering a laboratory for me is always a religious experience.” Anton Zeilinger

A site-specific intervention, an acoustic and performative mapping of the physical and symbolic space at the occasion of the opening of the new AIL. A location, which used to house a gallery of an Austrian bank, and a pile company, as well as the renown Jewish Cultural Theatre until the year 1938. – With special equipment Paul Divjak and Wolfgang Schlögl are searching for the yet unheard, and creating a live-soundscape of the memory of space.
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